Ingvil Hellstrand får Universitetsfondets formidlingspris for 2022

UiS-forsker Ingvil Hellstrand (t.v.) er tildelt Universitetsfondets pris for formidling og samfunnsengasjement for 2022. Prisen ble delt ut av Cecilie Claviez, daglig leder i Universitetsfondet. (Foto: Line Hausken)

Marie Smith-Solbakken vinner Universitetsfondets pris for formidling og samfunnsengasjement for 2021

Professor Marie Smith-Solbakken (t.h.) fikk Universitetsfondets pris for formidling og samfunnsengasjement for 2021. (Foto: Elisabeth Tønnessen)

Cecilie Claviez er ny daglig leder i Universitetsfondet

Svein Erik Tuastad og Atle Simonsen.jpg

Og vinneren er…

Svein Tuastad er vinner av Universitetsfondets pris for formidling og samfunnsengasjement

ATLS_ekstrastort (2).jpg

Nei til akademisk Super League

Daglig Leder i Universitetsfondet, Atle Simonsen skriver om debatten om gradsforskriften på Aftenbladet.no

UiS.jpeg

Åpner for master i rettsvitenskap og psykologi ved UiS

Regjeringen foreslår å oppheve monopolbestemmelsene for rettsvitenskap, psykologi og teologi tas bort. Dette betyr at UiS kan få opprette nye utdanninger.

Universitetsfondet oppretter pris for formidling og samfunnsengasjement ved UiS

- UiS har forskere i verdenstoppen i sine felt og er det tredje mest forskningsintensive universitetet i Norge. Vi håper at prisen og stipendet kan føre til at en større del av UiS vil ta en sterkere plass i samfunnsdebatten, sier daglig leder Atle Simonsen.

Skjermbilde 2021-03-04 kl. 11.01.35.png

Skivebom fra Fjellheim

Daglig leder i Universitetsfondet, Atle Simonsen svarer politisk redaktør i Nordlys angående medisinutdanning i Stavanger

Marianne Chesak og Klaus Mohn_0.jpg

Hele oppstartsfinansieringen for medisinstudiet på plass

UiS mottok i dag tilsagn på 24 millioner kroner fra Ulla-Førrefondet til medisinutdanning ved UiS. Dermed er hele finansieringsbehovet på 84 millioner kroner for oppstart av studiet på plass.

Hva ville Vestlandsbenken ment om opprettelsen av UiB i 1946?

Daglig leder i Universitetsfondet, Atle Simonsen skriver om medisinutdanning på Khrono.no

Støtte fra Universitetsfondet til satsing på ultralyd

Universitetet i Stavanger får 3 millioner fra Universitetsfondet til satsing på ultralyd i utdanning og forskning innen helse og medisin.

Yuhong.jpeg

Nye 10 millioner til medisinutdanning

Folke Hermansen AS gir 10 millioner kroner i gave til Universitetet i Stavanger (UiS). Pengene skal gå til etablering av medisinutdanning, som nå er enda et skritt nærmere målet.

Medisin.jpg

Kjempegave til medisinutdanning ved UiS

Sparebankstiftelsen SR-Bank gir hele 40 millioner kroner til oppstart av medisinstudium ved Universitetet i Stavanger.

UiS medisin.jpeg

Univer­sitets­fondet vil gi penger til nytt medisin­studium på UiS

Universitetet i Stavanger (UiS) har lenge ønsket å etablere et eget medisinsk fakultet. Nå ønsker Universitetsfondet å bidra økonomisk.

Kari .jpg

Går i bresjen for medisinutdanning

Ordfører i Stavanger og styreleder i Universitetsfondet Kari Nessa Nordtun (Ap), har invitert ordførere i Sør-Rogaland til å signere et tverrpolitisk opprop for å understreke viktigheten av at det etableres et medisinstudium ved UiS.

ATLS_ekstrastort.jpg

Atle Simonsen skal lede Universitetsfondet

Tidligere statssekretær Atle Simonsen (31) er ansatt som ny daglig leder i Universitetsfondet i Rogaland AS.